14 August 2013

Kereta Sedan Perodua : Jaguh

14 August 2013 / 1:29 pm / Comment


Tadaaa...cantik tak kereta sedan yang pertama kali dikeluarkan oleh Perusahaan Automobil Kedua Malaysia (Perodua). Nampaknya Perodua mengambil langkah yang bijak dalam mengeluarkan sebuah kereta sedan yang pertama kalinya. Sebelum ini, Perodua telah pun mengeluarkan kereta kompak seperti Viva, Myvi, dan yang terbaru MPV Alza. Ternyata kesemua model kereta sebelum ini memang tidak dinafikan menjadi pilihan orang ramai dalam memiliki kereta.

Perodua Sedan yang dinamakan sbg JAGUH menjadi adik beradik dalam kalangan model-model kereta keluaran Perodua. Nampaknya Jaguh akan bersaing hebat dengan keluaran kereta-kereta yang lain terutama buatan Malaysia iaitu Proton.Sekali imbas tengok Perodua Jaguh ni macam Proton Saga FL, namun lain..hehehe..itulah kelainan yang ditonjolkan dalam kereta sedan ini. Nasib baik la Perodua Jaguh ni xde yang mix mana-mana model Perodua sebelum ini..hehehe..

Bagi aku, memang cantik bahagian hadapan kerana ia seakan nampak kukuh dan seiras macam Toyota Vios bahagian hadapan,cuma kat belakang tu nampak kurang sedikit. Tapi dengan adanya kereta sedan Jaguh ini membolehkan Perodua mengukuhkan lagi kedudukan sebagai pengeluar kereta yang terbaik dan menjadi pilihan no.1 Malaysia oleh pengguna kereta.

Aku tak sure biler Perodua Jaguh ini akan dilancarkan, namun dengar ura-ura, ia akan dilancarkan pada bulan 11 or 12 tahun ni, namun sama-sama kita nantikan pelancarannnya dan juga harga sebuah Perodua Jaguh ini.Wah xsbr rasa nak tengok Perodua Jaguh ni atas jalan raya nanti,Arap-arap semua kondisi kereta tersebut dalam keadaan baik, jangan buat onar sudah..hehehe..


terima kasih kerana sudi membaca entri ini

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...Dah siap baca entri? Nanti jangan lupa komen yer :)

Terima kasih banyak-banyak !!!

Pelawat Blog

Flag Counter
COPYRIGHT@Segala apa yang tercatat dalam blog ini adalah hak milik saya..DI LARANG MENYALIN TANPA KEBENARAN